Będziemy kontynuować rozwój transportu miejskiego
Bruski zaznaczył, że wiele projektów jest przygotowywanych z dużym wyprzedzeniem, tak aby można wnioskować o środki na ich realizację, gdy pojawią się takie możliwości. Podkreślił, że liczy szczególnie na pieniądze z Krajowego Planu Odbudowy, a obecny rząd deklaruje dużo większe otwarcie na współpracę z samorządami po to, aby mogły skutecznie sięgnąć po środki.
"Czas jest bardzo krótki, ale będziemy przygotowani. Będziemy uczestniczyć we wszystkich konkursach jakie będą możliwe, na szczeblu rządowym, wojewódzkim i europejskim. Złożymy dobre projekty żeby jak najwięcej środków pozyskać" - zadeklarował Bruski.
Prezydent miasta zwrócił uwagę, że w ostatnich latach w mieście udało zrealizować wiele przedsięwzięć w sferze komunikacji. Wymienił: zakontraktowanie dostaw około 40 nowoczesnych tramajów, które są sukcesywnie przekazywane; wybudowanie 28 km nowych linii tramwajowych - m.in. do dzielnicy Fordon i na ul. Kujawskiej; budowę mostu drogowego i tramwajowego na trasie Kazimierza Wielkiego; budowę 13 km buspasów.
Zwrócił uwagę, że średni wiek bydgoskich autobusów jest jednym z najniższych w kraju, a wyeksploatowane pojazdy wymieniane są na nowe. Zaznaczył, że w komunikacji miejskiej wprowadzono uczniowskie bilety za 10 zł na miesiąc i bezpłatne przejazdy dla seniorów wieku ponad 65 lat.
Bruski zapowiedział, że dalsze stawianie na transport bezemisyjny. W najbliższym czasie ma ruszyć budowa linii tramwajowej na ul. Solskiego i miasto ma na to zapewnione finansowanie. Przygotowane jest wybudowanie linii łączącej pętlę tramwajową na ul. Rycerskiej najpierw z ul. Chodkiewicza, a następnie przedłużenie jej do ronda Fordońskiego, a w innej dzielnicy planowane jest doprowadzenie linii do ul. Hutniczej. Podpisana została już umowa na budowę nowej zajezdni tramwajowej na ul. Toruńskiej za 100 mln zł.
Prezydent miasta przyznał, że w ostatnim czasie mieszkańcy kierowali wiele uwag dotyczących funkcjonowania komunikacji autobusowej i tramwajowej, co było związane w części z realizacją inwestycji drogowych i kanalizacji deszczowej. Poinformował, że zostanie zlecone przeprowadzenie audytu przez firmę zewnętrzną, która podda analizie organizację komunikacji, w tym siatki połączeń i częstotliwości kursowania autobusów i tramwajów.(PAP)
autor: Jerzy Rausz
rau/ mark/