Bydgoska firma sfinansuje Dwie Godziny edukacji za każdy sprzedany kosmetyk
Co roku w Indiach tysiące córek jest porzucanych wyłącznie ze względu na swoją płeć. W wyniku tego zjawiska co roku traci życie około 400 000 dziewczynek, a w najbiedniejszych regionach na każdy 1000 chłopców przypada jedynie 868 dziewczynek.
- Osobiście spędziłem w Indiach 2 miesiące będąc wolontariuszem w sierocińcu dla porzuconych dziewczynek - mówi Mateusz Krempa z firmy Diadem Cosmetics - dlatego też problem ten mogłem obserwować z bliska.
Dzięki kontaktom nawiązanym w Indiach, firma mogła rozpocząć współpracę przy budowie nowej strategii biznesowej z partnerskimi organizacjami non-profit. Firma chce aby za każdym razem, kiedy jej klientki kupują kosmetyki Diadem, Szafir oraz Caroline's Rose, miały one poczucie, że dbają nie tylko o swój wygląd lecz także o świat, który ich otacza. Pierwsza godzina finansowanej edukacji przeznaczona jest na zajęcia szkolne dla porzuconej dziewczynki, druga zaś ma charakter warsztatowy i pozwala dyskryminowanym kobietom nabyć umiejętności zawodowe takie jak wykonywanie makijażu, fryzjerstwo i krawiectwo, które zapewniają start na drodze do jej ekonomicznej niezależności, a w konsekwencji do mądrych i autonomicznych decyzji.
Wsparcie klientek firmy oraz partnerskich organizacji non-profit sprawiło, że od początku powstania inicjatywy 2H, Diadem Cosmetics sfinansował już ponad 24 000 godzin edukacji dla dziewczynek i kobiet w krajach Trzeciego Świata w ramach Inicjatywy 2H. Ponadto suma korzyści ekonomicznych wynikających z takiej skali programu wynosi ponad 190 000 PLN. Dzięki edukacji firma efektywnie walczy nie tylko ze skutkami, ale także z przyczynami zjawiska preferencji płci.
Więcej o akcji na diadem.com.pl